THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

DiRiKu...DiaRiku,,Hidupku..Hobiku...

DiRiKu...DiaRiku,,Hidupku..Hobiku...

SiaPaKaH AkU??

Followers

Friday, July 29, 2011

NgauMan TiDaK LaGi KeDeNgaRaN


Akhirnya berakhir juga cabaran sang harimau Malaya dalam pusingan kelayakan piala dunia 2014, setelah sekian lama mencipta kejayaan demi kejayaan. Sang singa ‘kerdil’ yang mengimport ‘singa’ luar menunjukkan jalan keluar kepada Malaysia akhirnya. Dimana silapnya?? Adakah kita terlalu ego sampai tidak menoleh kebawah langsung sewaktu mendaki ke puncak??

Pandangan aQ, perlawanan semalam hanya 2 pemain yang ‘bermain’ bola dengan betul..KHAIRUL FAHMI dan SAFEE SALI…dua nama yang sememangnya layak bergelar hero..bukan hendak memuji melangit..tetapi saya rasa semua peminat Nampak semangat dan kesungguhan mereka selain semangat 90 000 penyokong harimau Malaya.

Kadang-kadang ada kawan bertanya..kenapa hadi yahya yang diturunkan bersama safee Sali??bingung juga aQ untuk menjawab, aQ hanya cakap beliau adalah penjaring terbanyak liga super. Kembali si kawan berkata…apa yang mampu beliau lakukan kalau hanya menunggu bola. Tidak langsung berlari turun atau membuka permainan..apa pula peranan ismail faruqi?? aQ hanya diam seribu bahasa terus menyaksikan permainan tersebut dengan penuh minat…

Apa yang bermain di benak aQ pada masa tersebut ada benarnya juga kata-kata ‘kawan’ tadi…kenapa tidak diturunkan saja badrol atau ashaari…mereka lebih mempunyai skill. Badrol pula mampu melakukan sesuatu dari bola mati. Beliau telah membuktikannya dalam beberapa perlawanan sewaktu bermain bersama kedah. Sekurang-kurangnya mampu juga menanmpung ketiadaan safiq rahim,pakar sepakan percuma (bola mati) Negara setakat ini.

Pada aQ, semua posisi ada kepincangannya….rajagopal dengan angkuhnya tidak mahu memanggil pemain ‘luar’ untuk mengawal posisi pertahanan. Beliau memperjudikan aidil yang tidak cergas sepenuhnya..padahal ada pemain ‘luar’ yang betul2 cergas untuk diturunkan. Beliau lebih percayakan muslim dan fadhli untuk mengemudi bahagian pertahanan tengah Negara. Akibatnya…..??pada masa yang sama ramai peminat melihat bagaimana berwibawanya subra menggemudi bahagian benteng Negara ketika Malaysia tewas secara konstrovesi kepada Chelsea….beliau cukup cergas..mungkin raja akan cakap subra tidak akan serasi dengan aidil dan fadhli ataupun muslim kerana tidak pernah bermain bersama….tetapi sedarkah beliau yang subra berganding cukup baik dengan farisyam atau rizal fahmi….mereka dikatakan benteng yang cukuh ampuh dan sukar ditembusi semasa saingan liga super..mereka ada ketinggian, ada kelajuan dan kefahaman yang cukup baik..

Dibahagian tengah pula, dapat dilihat betapa sukarnya amar untuk menguasai bahagian tersebut setelah ketiadaan safiq rahim…pemilihan ismail faruqi nyata keputusan yang salah!! Tambah pula dengan kemasukkan fakhri….!! Main tak sampai 30 minit dilayangjan dua kad kuning dan seterusnya kad merah…apa yang difikirkan raja agaknya???sedarkah beliau fakhri mengalami kecederaan sepangjang musim…terfikir juga aQ, apakah criteria sebenarnya untuk menjadi pemain Negara?? Adakah anda perlu cedera sepanjang musim untuk dipilih bermain dengan skuad Negara??kalau begitu…nor hafiz juga layak…

Pada aQ elok kalau amirul hadi digandingkan di bahagian serangan bersama safee kerana mereka serasi bersama, bahagian tepi pula letakkan saja kunalan,badrul…dan jentera tengah diletakkan amar dan juga ashaari…sekurang-kurangkan ashaari dan badrul serta kunalan mampu bertukar-tukar posisi sayap bagi mengelirukan pertahanan singapura.

Lastly, pemilihan khairul fahmi pula tiada cacat celanya….beliau begitu gagah dan tangkas menangkis segala asakan dari pemain singapura…BERTARAF DUNIA!!!itu yang mampu aQ katakan…


Safee Sali juga menunjukkan mutu permainan yang berada di kelas tersendiri…

kalau berani memperjudikan aidil di bahagian pertahanan…kenapa tidak berani memperjudikan nor shahrul di bahagian serangan???


TEARS OF FRUSTRATION... Striker Norshahrul Idlan Talaha, who could not play in last night’s match because of injury, being consoled by his wife while watching the World Cup qualifier second leg between Malaysia and Singapore at the National Stadium in Bukit Jalil. The match finished 1-1, ending Malaysia’s campaign. — NST picture by Osman Adnan
Apapun tahniah aQ ucapkan kepada HARIMAU MALAYA……!!!

Wednesday, July 27, 2011

RinDu seKolaH!!


speechless..sius aq rindu zaman sekolah!!!

rindu kau juga wahai R.I.P..Chuah Ghuo Zhen....

the most beautiful and wonderfull time...keep it up!!

Sunday, July 17, 2011

Dean List...Thanx To ALLAH


Thanx to Allah..
dengan izin-NYA dapat juga aQ mencapai semua ini walaupun hanya sekali...
Meskipun orang yang menyokong dan membantah mempunyai nilai yang sama...
50 = 50...
xpe..
aQ bersyukur dengan apa yang aQ miliki..
setiap orang mempunyai rezeki masing2...
kali ini rezeki aQ..
dan aQ berdoa..agar kalian semua juga akan mengecapi apa yang aQ kecapi pada suatu hari nanti..AMIN...(^_^)

Hadapi Dengan Senyum - Dewa

hadapi dengan senyuman
semua yang terjadi biar terjadi
hadapi dengan tenang jiwa
semua kan baik-baik saja

bila ketetapan Tuhan
sudah ditetapkan, tetaplah sudah
tak ada yang bisa merubah
dan takkan bisa berubah

relakanlah saja ini
bahwa semua yang terbaik
terbaik untuk kita semua
menyerahlah untuk menang

Monday, July 11, 2011

AdiK Vs Gen2


khaaaa...ni beza nmpak...aDiK lidaH terJeliR..Gen2 lak Normal gitu..hahaha

aksi tdoq pun sama 2 ekor nie..hmmm..dop leh beza..hnya beza saiz....ada ag..jap erkk

my sweety..cumei nyor depa posing..wah2...

umur..aDiK 10 buLan..Gen2 laK barU 1 buLan..taPi akTif..naiK meluaT nak LayaN dia...buaS!!

Sunday, July 10, 2011

eLaNg,beN...searChinG...hahahaha

video
ActuaLLy tengok dia beraksi..waa..buat semua oranG terPukau gtu...saNgat2 GagaH dan stylo Dow..HampiR terGoDa aQ..hahaha..muD gelenya dah Aq nie.hahaha
Mak pun Kata..seGaknyer....
tu maK aQ yang Kata...
cuBa baYangkaN...aQ plak kata pe Kalu Dah Mak Aq pun Kata Camtu...fuuhhhh.....

BerSiH Vs BaChOk

mesti pelik kan ngn tajuK nie..ye la...tiMe org G PrhimPunan BerSih..aQ and the Gang...lepaK2 hor kat baChok...best...

chaakkkk..tengok kamERa TuH...PeacE!

agak2 korang..Muka aQ ikuT muKa MaK OR AbaH aQ erK???

acecececece...tak tahan dow..Mak aQ jeLes Kot AbaH aQ buka FB..Hari2 doK peRli PasaI FACEBOOK..hahaha..LUCU2...

ni laK aKsi BeReNang diatAs pelAmPung..amacam..ada bran???

geDeBuSHHH!!! GeDeBushhh!!! hambik ko abanG iPar..hahaha..jaGe Molep Hor..Takut kekG patah giGi kena rimBuk ngan AQ..hahaha

jinak sgt lembu nie haa..duLu aQ sangat Takut Lembu..taKut Tanduk diA..Nasib Bek lembu Ni x Dak Tanduk..waaaaa

waaa..grand2..mak dah langsinG gtu..Mcm Badan aQ daH hor..waaaaa...Nak Tahu caMne leH slIm gtu...halF Body linDung di BelaKang aQ..(^_^)

nie antara panglima2...pendekar2..yang menerima sijil pengharGaaN gitu...waaa..taHniah2...

dah x der posing lain ko yer...x habiS2 macam tu jer posing ko...naik RimaS deN nenGOk haa....semput.....

ni posing raMai2 sebeLum MakaN...

Thursday, July 7, 2011



Pabila badan sentiasa merasai kesakitan yang berterusan,

Diri mula menangis mengimbau kesalahan silam.

Dan diri mulai mengakui wujudnya tuhan,Pencipta Alam.....

Tetapi apabila badan diberi peluang,peluangnYa untuk kembali berfungsi sebagai Hamba kepada

TUAN segala Maharaja-Maharaja Alam.

Diri pantas berlaku curang,doa-doa hanya diibaratkan kata-kata sesama manusia! !!!!!!!!!

Diri didodoi 'kesenangan',dibuai apa yang dipanggil 'kebebasan'

Sehingga melupakan janji yang disemai Roh di LUH MARFUZ.

Iman sering dilaparkan,Nafsu pula yanG diberi makan.

Dan undang-undang pencaturan Alam yang dicipta rapi oleh MahaPENCIPTA,

Hanya dipandang sinis ketawa tak bergigi....

Dan tibanya hari MahaPeperiksaan,diri hilang tak bernyawa kerna Roh direntap tak bermaya,

Hanya tinggal anggota badan menjawab segala pelakuan dunia.

Dan menangislah tubuh pabila diri ditarik dihumbang,

Hanya untuk merasai segala kemarahan pembalasan.

Datanglah Iman mengasihi,membalas jasa secebis yang diberi.

Tetapi menantilah diri ratusan juta tahun yang tak sama dibumi,

Untuk berjumpa sahabat di syurga yang kekal abadi!

aQ copy dari kawan aQ..Ridhwan TaQwa..

http://www.facebook.com/matnikdr/posts/123809957710306?ref=notif¬if_t=share_reply#!/note.php?note_id=205259109520153

Karya yunani,ADAM Mark 1991

Monday, July 4, 2011

THe Start OF soMething New..

waaaaaaaa......sem 5 dah bermula....
gilak!gilak!
baby,i'm going down,,doWn..doWn.....
tgk ko subject..pergghhhhh...GeGar!!!
OMG..OMG..GRRRRRRRRRRRRRR

* Communication Systems 3 CREDIT

* Robotics and Automation 3 CREDIT

* Power Electronics 3 CREDIT

* Electrical Machines 3 CREDIT

* Final Year Project 4 CREDIT

* Introduction to Technopreneurship 2 CREDIT