THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

DiRiKu...DiaRiku,,Hidupku..Hobiku...

DiRiKu...DiaRiku,,Hidupku..Hobiku...

SiaPaKaH AkU??

Followers

Monday, November 23, 2009

sEtiA seoRang Lelaki

Pagi itu di hospital sangat sibuk. Sekitar jam 9:30am seorang lelaki berusia 70-an datang untuk membuka jahitan pada luka di ibu-jarinya. Aku menyiapkan peralatan dan memintanya menunggu, sebab ada beberapa lagi petient yang sedang menunggu, mungkin dia baru dapat dirawat setidaknya 1 jam lagi.

Sewaktu menunggu, lelaki tua itu nampak gelisah, sebentar-sebentar melihat ke jam tangannya. Aku merasa kasihan. Jadi ketika sedang sibuk aku cuba untuk memeriksa lukanya, dan nampaknya cukup baik dan kering, tinggal membuka jahitan dan memasang balutan baru. Pekerjaan yang tidak terlalu sukar, aku putuskan untuk melakukannya sendiri biar pun dalam kesibukan kerana ini lah tugas yang diamanahkan untukku..Sambil merawat lukanya, aku bertanya apakah dia punya janji lain hingga tampak terburu-buru.

Lelaki tua itu menjawab tidak, dia hendak ke satu tempat untuk makan tengahari bersama istrinya, seperti yang dilakukannya sehari-hari. Dia menceritakan bahwa istrinya sudah dirawat di sana sejak beberapa waktu dan istrinya mengidap penyakit Alzheimer.Lalu kutanya apakah istrinya akan marah kalau dia datang terlambat. Dia menjawab bahwa istrinya sudah tidak lagi dapat mengenalinya sejak 5 tahun terakhir. Aku sangat terkejut dan berkata, ?Dan pakcik masih pergi ke sana setiap hari walaupun istri pakcik tidak kenal lagi?? Dia tersenyum ketika tangannya menepuk tanganku sambil berkata, ?

Dia memang tidak mengenali saya, tapi saya masih mengenali dia, kan?Aku terpana seketika sampai pakcik itu pergi, aku kagum. Cinta kasih seperti itulah yang aku mau dalam hidupku?Cinta sesungguhnya tidak bersifat fisik atau romantis. Cinta sejati adalah menerima apa adanya yang terjadi saat ini, yang sudah terjadi, yang akan terjadi, dan yang tidak akan pernah terjadi.Bagiku pengalaman ini menyampaikan satu pesan penting:

Orang yang paling berbahagia tidaklah harus memiliki segala sesuatu yang terbaik, mereka hanya berbuat yang terbaik dengan apa yang mereka miliki.Hidup ini bukanlah hanya menghadapi badai, tapi bagaimana tetap menari di tengah hujan.?

Wednesday, November 18, 2009

ComeI TeH BaJu KitaOranG



mcm Nurse plak kan..huhuhu...


but still cute la...
nampak mcm navy pun ado gak...
prasan tul..
aQ trh pening nie dok pk pasal project..
x function...
otox sero...

Sunday, November 15, 2009

SIBUK DgN pRoJEct ElectRoniK kU....


eNtah Jadi Atau X????
BerFungsi Ke ProJect Aku niE????

saTu2 Aq kena wat...payoh juga course nie deh...
x po...chaiyok2..jange cpAt bosan deH...

waaaa...final project x siap ag...tension wei...
penat teh...
bakpo la jadi gini gak..
sokmo la dok wat last minute...

XTVT JPAM 3




pERJALAnAN nak pergi men futsaL... xtvt KaWad..AlwaYs Ar...


meMang Best La Jpa..x dinafikan Ar...macam2 ado....


Nie masa KitaoRng adaKan Simulasi KeBaKaraN..

Aq jadi mangsa...wah...grand....

Thursday, October 8, 2009

MiMi Ku CoMei.............

miMi cOmei....Miaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww..............muaaaaahhhhh!!!!




tengokkkk....comei ngat2.....geram tau ngn dia..


dia memaHami apa YaNg aKu Rasa...



mimi...misss you darling..ahaks..





dia niE manja ckit...x leh ada kucing lain mai umah aQ..dia jeles....
mkanan dia hanya WhisKas jo...ngaDa2 tul mcm tuaN dia...hehehe



BaLIk KamPUNg!!!!

keSeSaKan TAu Tak mAsA NaK BAlIk KElanTaN...Nie Raya Ke-2..

Balik kamPunG...oooooooooOOOOOOOOOOOoo Balik Kampung..Hati GiraNg......

Thursday, September 17, 2009

oooooo balik kampung....

yahooooooo....
aq dah bersedia nak balik kampung nie....
ahak...
daaaaa...tata....

Sunday, September 13, 2009

Dah pUN bErEh tESt...

BaRu jA hAbIs tESt..
aHAKs....
jIwA kU kAt pEnAng dAh ni taU tAk...
nAk bAliK rAya!!!!

Thursday, August 27, 2009

LuPa CriTa La Plak....




ha...Ni la KawaN Ngok Ngek aku yang Betul2 menCeriakan HidUp..
x kerinG Gusi DiBuat Depa ni..sumaNya gadis2 dari kelate..aQ sowang ja Ore peNanG..huhuhu





dikalA SuNyi MerEka Yang MenemanI..
diKala Gembira mereKa juga Yang ada..hohohoho
ThaNx GuYs...Love U aLL!!!!!!








SiNaR MeNtaRi PaGi

KeadaAan ku Di kelantan...
perMandangan Pagi2 di tepI pantai.. cantik kan........
sedih seh..berpuasa di perantauan... teringAt Umah tau x...
hahahaha.begiNi Lah NasiB Di PeraNtauan...bweEEEEEkkkk...ChaityOOOkk!!!!

Sunday, August 23, 2009

AHLAN YA RAMADHAN...


PeRKaTaAn YanG CanTiK "ALLAH",
LaGu YanG MerDu "AZAN"
NoVeL YaNg MeNarIk "AL-QURAN"
SeNaMaN YanG BaiK "SEMBAHYANG"
DieT YaNg MuJArAb "PUASA"..
SeLaMat MEnYAmbUt RamaDhaN....



ArE YoU In loVe WiTh SoMeOnE???




wHen You aRe TogEtHer wIth ThaT SpeCiaL soMeOne,
You PreTeNd To IgNoRe ThaT persOn..

BuT WheN ThaT SpeCial SoMeoNe is nOT ArOunD,
yOu MighT looK ArOund To FinD TheM,
At ThaT MoMeNt,YOu Are In LoVe..


AlThouGh tHeRe is SomEoNe ElSe Who alWays maKes You laugh,
Your EyEs And AtteNtioN MighT go OnlY To That SpeCiaL somEonE,
TheN,You Are In lOvE...

AlThouGh ThaT SpeCiAl SomeOne WaS SupPoseD To HaVe CaLLeD You LonG BaCk,
You Let You KnOw OF ThEiR saFe ArRiVaL,
YouR phOnE Is QUiEt,
YoU Are DesPeRaTeLy WaItIng For The cALL!!
At ThaT mOmEnt,You Are In LovE...

iF You aRe MuCh MoRe ExCiTed For OnE ShOrt e-MaiL,
FrOm ThaT SpeiaL SomEOne ThaN OtHer ManY LonG E-MaiLS,
You ArE In LovE..

WhEn You FiNd YouRsElF As OnE WhO CanNot ErAse
aLL ThE MaSsaGe In YouR AnsWerIng MacHinE
BecauSe Of OnE MeSsAge FrOm ThaT SpeCiaL somEOne,
YoU Are In LoVe..

wHeN You Get A CouPle of FreE MoViE tiCkets,
YoU WouLd Not HeSiTaTe To ThinK of ThaT SpeCiAL sOmeOnE,
ThEn,YoU ArE in LoVe..
You keeP TeLliNg YoUrSeLF,"ThaT SpeCiaL SomEoNe Is JuSt a FriEnD"
But YoU ReaLiZe That you CaNNot AvOiD ThAt perSon'S SpEcIaL AttRaCtIoN..
At ThAt moMeNt,You Are In LoVe...

WhilE YoU aRe ReAdIng ThiS,
iF SoMeOnE AppEaRs in YouR MinD,
ThEn You ARe In LOvE WitH ThaT PerSoN!!!



Thursday, August 20, 2009

I'M noT GoNnA CrY FoR You!!!



I am not going to cry for you
Not gonna cry for you
Anymore
You can tell me that you still care
Darlin' I won't be there
At your door
If you think that I still need you
May you never think you're right
So don't expect to see me waiting
Morning, noon and lonely nights
I have tried to understand you
But you have always proved me wrong
You have been the great pretender
And I have been a fool too long
I am not going to cry for you
Not gonna cry for you
Anymore ........

Saturday, August 15, 2009

CiNtA LaYakNya SepeRti RaMa-RaMa

ciNta layaKnya seperti seEkor RamA-Rama,


semaKin anda MeNgejarnYa,

Semakin Jauh Ia TerBang MeninggaLkaN anDa..

BiarKan Rama-Ramamu Terbang Ke Mana Saja ia suKa..

Siapa tahu Bila ia Lelah Dan TidaK Sedar aKan KeWUjudanmu,Ia Bakal MeNGibaskaN SayaPnya KearAhmu MenumPang teDuH dan PanAs HuJan BadaI DunIawi..

mesKiPun TanPa lafaZ CinTa dan Sayang..
Dirimu teTap bErSemadi Di lipatan hati selamaNya..

Nilai seSebuah raSa BuKan HanYa SeKaDar MemiliKi JasadNya,
TetaPi niLai Itu LeBih BerHarga andaI dapAt memeNangI HatiNya DeNGan Penuh KeIkhLasaN..

CinTa dan MeMiliKi Itu suatu Yang BerBeZa..
jangan SilaP TenTaNg HakiKat Itu..
Ramai Pasangan Suami Isteri 'TerKorBan ' cinTanya kerana gagAL memBezaKan antara menCintai deNgan memiLiKi..

bila kita meNcinTai seSeorang,
Kita BerFikiR TenTang dirinya,bukan Diri Kita...
kepentingan SenDiri tidak DihiRaukan...
bahagia keKasiH ituLah Yang diuTamaKan...



LeLaKi iDaMaN SeTiaP WaNiTa..

Lelaki idaman saya adalah…
Seorang lelaki yang beriman…
Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah…
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam…
Yang sentiasa haus dengan ilmu…
Yang sentiasa dahaga akan pahala…
Yang solatnya adalah maruah dirinya…
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah…


Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menjaga tuturkatanya…
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya…
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya…
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang…
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menghormati ibunya…
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga…
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam…
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan…
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat…

Lelaki idaman saya…
Sentiasa bersedia untuk menjadi imam…
Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah…
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara…
Yang menjaga matanya dari berbelanja…
Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya…

Lelaki idaman saya…
Tidak pernah membazirkan masa…
Matanya kepenatan kerana penat membaca…
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir…
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan…
Bangunnya subuh penuh kecergasan…
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan…

Lelaki idaman saya…
Sentiasa mengingati mati…
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat…
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga…
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik…
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia…
Kerana dia mengimpikan syurga…
Di situlah rumah idamannya…
Dan dia ingin membawa saya bersama…
Dialah lelaki idaman saya…

KeNaPA pEReMPUAN mUdAH nANgIS???

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.

”“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengertiĆ¢€¦”

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.
“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?” Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar jawapannya:

“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.“

Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.”

KeNApA cINtA SUsAH dATAnG???

Kenapa cinta susah datang?
Walau mata sudah bertentang,
Walau hati sudah bergoncang,
Walau Sayang sudah terbentang,

Kenapa cinta susah datang?
Bila kekusutan selalu dikongsi,
Bila sayang sama berbahagi,
Bila melodi bertukar ganti,

Kenapa cinta susah datang?
Walau hati menggigil menahan rindu
Walau wajahmu tak terpadam dihatiku
Walau hatiku seakan-akan milikmu

Kenapa cinta susah datang?
Bila hati mula tak keruan,
Bila pertanyaan jadi soalan,
Bila jawapan jadi pertaruhan,

Kenapa cinta susah datang?
Walau ia ujian kesabaran
Walau jodoh bukan ketentuan
Walau ini kehendak tuhan

Kenapa cinta susah datang??
Sebab cinta tiada paksaan
Sebab sayang hanya persahabatan
Sebab takdir yang layak menentukan..

Puisi Cinta ini telah dikirimkan oleh artlovers.

tuLaNg RuSuK

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti).
Kamu, tulang rusukku!

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa.
Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya…

Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara.
Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada.
Hidup mereka menjadi membosankan.

Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain.
Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah.

Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak “Kamu tidak cintakan saya lagi!!!”. LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak “Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!”

Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat. LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah.

“Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi. Biarkan kitaberpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing”.

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai. LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.

Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.

LELAKI: Apa khabar?
WANITA: Baik… kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.
WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan? Tidak ada yang berubah.

WANITA terSENYUM manis, berlalu di hujung lafaz “Selamat tinggal…”

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahqwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan sendiri…

Kisah Cinta ini telah dikongsikan oleh Nurul (FTC Crew) di Forum Tentang Cinta.

Thursday, July 23, 2009

huahuahua...

ma...abah..kak long..diana..aslam...adib..kimi...
aq windu bangat!!!
homesick yg melampau nie...
turun 6 kilo tau..
dari 52 ke 46..huhuhu...
cedih bangat!!!

Wednesday, July 15, 2009

KeHiDuPan Di KKTM PasIr MaS

haPPy..WalauPun BarJauhan Ngn FamilY..sediH...HuHu..
aQ AmbiK cOuRse ElecTrOniC INdusTry..hehe..
aim Nak jadi Doktor perrrggghhh...x kesampaian..hehe..
Last2 rawat meSin..hehe

Friday, May 22, 2009

TwO TyPes Of FriEndS -- ReAL & SiMpLe



A simple friend has never seen you cry.A real friend has shoulders soggy from your tears.
A simple friend doesn't know your parents' first names.A real friend has their phone numbers in his address book.
A simple friend brings a bottle of wine to your party.A real friend comes early to help you cook and clean.
A simple friend hates it when you call after he has gone to bed.A real friend asks you why you took so long to call.
A simple friend seeks to talk with you about their problems.A real friend seeks to help you with your problems.
A simple friend wonders about your romantic history.A real friend could blackmail you with it.
A simple friend, when visiting, acts like a guest.A real friend opens your refrigerator and helps himself.
A simple friend thinks the friendship is over when you have an argument.A real friend knows that it's not a friendship until after you've had a fight.
A simple friend expects you to always be there for them.A real friend expects to always be there for you!

A ReaL Man WoulD Do TheSe ThinGs FoR HiS GirL



· Call her the next day.
· Always laugh at her jokes.
· Tell her (truthfully) that you can't wait to see her again.
· Offer her a back rub, without asking for one in return.
· Call her just to say you were thinking about her.
· Bring her a teddy bear and chicken soup when she's sick.
· Write her a poem.
· Slow dance with her (not only on a dance floor).
· Bring her flowers for no reason.
· Send her a (handwritten) letter just to say hello.
· Always remember your anniversaries and bring her something sweet.
· Kiss her in the middle of a sentence.
· Take her for a walk at sunset and stay to look up at the stars.
· Tell her something about you that no one else knows.
· Remind her that you still think she's beautiful.
· Take a bubble bath together.
· Watch a sappy movie with her.
· Surprise her with a candlelight dinner.
· Never stop trying to impress her.
· Tell her you love her.
· Never forget how much she means to you.
· Give her great big hugs for no reason.

AdoRe...

"When you truly care for someone,
you don’t look for faults,
you don’t look for answers,
you don’t look for mistakes;
instead you fight the mistakes,
you accept the faults and you overlook the excuses."

To those whom I care about and those who care for me:
I 'm sorry if i ever find faults with you or seems always seeing your mistakes.
sorry for not being understanding enough and for not caring enough.
The truth is, i care. always do and always will...

my SouL..











who i want To MEET..

U say U wonder your own land..
But wHeN I tHink AbOut It..
I dOn'T see How U Can..
You're achinG,You're brEakinG..
And I cAn see The paIn in Your Eyes...
says everBody's changing..
And I don'T knoW Why..
So liTTle Timetry to understand That i'm..
Trying To makE a moRe JusT TO Stay in Game..
Trying To Stay Awake and Remember My Name..
Because everyBody'S changing..
And I don'T feel the Same..
You're gone From Here..
sooN you Will DisSapear..
Because Everybody's changinG..
and I don'T feeL RIGHT...

Friday, May 15, 2009

iTs not gOoDbYe

.....
Until the day I let you go,

Until we say our next hello

It's not goodbye.

Till I see you again I'll be right here remembering when

And if time is on our side

there will be no tears to cry on down the road

there is one thing I can't deny

It's not goodbye

**********

I remember those simple things

I remember 'til I cry

But the one thing I wish I'd forget

The memory I wanna forget Is goodbye

**********

Tuesday, March 24, 2009

LiMa KeBuruKaN...

AdA LiMa peRkaRa BUrUk YanG SalIng BerKaiTan....

Barang siapa seLalu Kenyang PeRutNya,
Maka,BerTamBah BanyaKlah DaginGNya...

BaRanG SiaPa BerTambaH BanyaK daGIngNya,
maka BeSar SyahwatNya..
Maka banyak DoSanYa...

BaraNg SiaPa BanyaK dOsanYa,
Maka Keras HatinYa...

Dan.....

Barang Siapa Keras haTinYa,
maka ia AkaN teNggeLam Dalam LautaN KenistaAn daN KemeWahaN....


Wednesday, March 11, 2009

MeNdeBarKan...


cikgu Subathra....jangan marah2 kami tau kalu result tewuk..takut nie...

wei geng..tunggu khamis nie...bersedia menghadapi kenyataan...


aQ takut Gila..sampai x dapat tido nie tunggu Result...



tetiba ja rasa takut yg amat...

Thursday, March 5, 2009

SuaRa Hati...

KePaDa-Mu Kekasih
Wahai MaHa Penyayang...
JiKa aQ JatuH CiNtA,
BenihKanLaH cinTaku KepaDa SeSeoRanG YanG
MelabuHkaN CintAnya KepadA-Mu...


WaHai MaHa pEnYaYanG...
JiKa aQ jAtuH ciNtA,
JaGalAh CinTaKu KepaDanYa
AGaR TidaK meleBihi CinTaku KePaDa-Mu


WahAi MaHa PeNyayanG
JikA aQ jaTuH haTi,
IziNkanLah aQ MenyenTuH HaTi seSeoRanG YanG
HatinYa TerTaut KepaDa-Mu
AgaR aQ TiDaK TerJatuH DaLam JUraNg CiNta SeMu..



Wahai Maha PenYayaNg..
JiKa aQ JatuH Hati.
JagaLah HatiKu kePadaNYa
AgaR TiDak TerPalinG SelaIn KePadA Hati-Mu


WahaI Maha PenYayanG..
JikA aQ RinDu,
RinDuKanLah aQ kePada SeSeorAnG Yang
BertAwaKaL Di JaLan-Mu..

Tuesday, March 3, 2009

BeNci Aq!!!!!

Tengok geng2 aq..tak pernah pun kami sombong mcm dia tu..huh!!

Sementara tunggu result spm,aq skarang keja di kedai buku Brukanzs book...

nak kata aq ni x ramah x juga..suma customer aq layan elok..senyum,sembang..

Tapi yg peliknya..anak bos aq mai kedai beli barang n wat survey kot pekerja dia wat keja ke x..

Aq tak kisah la nak servey ke apa..tapi at least balas la senyum Rani..dia keja lama kat kedai 2..kat aq x senyum pun x pa..aq cikit pun tak kisah..

Tapi dia melampau,berlagak sangat.wat macho..tahu la blajar kat india,bakal jadi doktor..

tapi jgn pandang rendah kat kami..bweeeeeekkkkk....geram gila aq!!

Harap muka ja hencem cikit tapi x tahu nak berkomunikasi dgn masyarakat yg sederhana...

hope dia berubah la kan...

TaMaN NeGaRa PaHanG

tengok!!!munira si sisi..dia la junior yg slalu bagi aq majuk ari2 kat asrama..aq rindu n sayang dia sangat...aq slslu panggil dia monyet..aq lak dia panggil tapir..hehe



kenangan kami geng2 asrama g nek bas ramai2..memeng best giler...
mcm2 aktiviti kami buat kat cini sampai gaduh2 pun ada..bila pk balik...kelakar la coz gaduh ri2..
hanya aq,dini,iera,izni,munira,hastika,izati,aefi,nora,pikah,tikah,mira,n fatin jea tau crita nie..pa pe pun.tu suma kenangan bagiku....



ciKgu KesAyAngan Aq...Puan PUzIAh...Dia manja tau...
ni AEfi....

mY BesT FrienD..Thank U a lots...


Baju BeLang2..dia la Sahabat aq Yang paling Memahami..segala masalah AQ lebih selesa berkongsi dgan dia berbanding owg lain...Thank u so much Caer..

Mengapa Harus Di iNGat kan laGi Mr K...

saja jea..nak crita balik memory dulu2..
masa aq tahun 5,6..time tu aq dan Mr.K boleh dikatakan suka sama suka..hehe..
dia penah bagi aq rantai tp aq bagi balik..
dari skul rendah sampai form 2 aq masih lagi berhubung dgn dia..

ingat lagi masa form 1 dulu dia masuk kawad..pertandingan wat kat skul aq..
aq excited gila..tengok dia kawad..fuyooo...smart...dia pernah dedicated Lagu PUTERI nyanyian zainal abidin..syiok gila..hampir perasan aq dibuatnya..
tapi sejak aq pindah skul sama ngn dia..
mcm2 aq trima,siksa aq nak tanggung..kiranya aq sabar banyak tau.

kami gaduh dimana aq sendiri tak tau punca apa..
dari form 3 samapai la sekarang ni aq langsung x bercakap dgn dia,bukan aq x pernah tegur

dia,tp bayangkan aq ni dipandang pun x..dari form2 sampai form 5 aq duk sama klas ngn dia..yg ajaibnya,x penah kami tegur sapa..dia anggap aq x wujud langsung..
aq pernah slowtalk ngn dia..tp apa aq dapat????

'Boleh x hg jgn kwn ngn aq dunia akhirat..'
so..aq dah malu kat situ..last2 aq wat keputusan x payah pedulikan dia..
hope dia bahagia..Sampai la aq ambik spm,n samai sekarang hubungan kami masih mcm ni..

p/s : Allah Maha ADil...Mr K...aq harap hidup kau bahagia sentiasa

LAst Day Jadi PeN.KetuA pEngawas







ni La Aksi2 Yang aQ dapat...Kami suma nIe jenIs gila sikit..




Memang Aq eNjoy Jadi Pengawas..skaranG aq MuLa RinDU kan tuGasaN aq...
AntAra suma aq la budak yang paling bisIng sKali..
Aq pegang 2 jawAtan..Pen Ketua pengAwas n Exco mulTimedia..



keja aQ hari2 jadi mc Kat Perhimpunan Tau tak...
Bowink cangat..ASYik2 aQ je Yang Kena bAgi pengUmuman...




peNing Di Buat Diaorang Tau..

AnTara gelagAt2 Aq N kwn2 Aq...hehe